Nu har hon opererats och veterinären har skickat ett prov som vi får svar på om cirka 4 dagar. Han kunde i alla fall konstatera att det är en tumör, så jag hoppas att den är godartad. Jag har ju haft tur i oturen med detta, hade inte Esmeralda blivit dålig av det hon ätit, då hade vi inte upptäckt tumören så tidigt. Först åt hon djurben och nästa gång stenar, men på röntgen kunde dom se att något såg lika ut båda gånger och inte kom ut av sig själv. När veterinären klämde på området fick hon ont och han sa att hon hade tumören precis där han klämt. Han tror också att hon kan ha någon form av matallergi, så om två veckor ska vi ta ett blodprov för att se.
Hon går nu och vinglar runt lite hit och dit, då narkosen inte riktigt avtagit. Hon måste också ha tratt på sig i cirka 10 dagar för att låta bli såret, så jag kan tänka mig att hon kommer vara olycklig några dagar framöver. Så hon får vara ifred nu tills hon piggnar till.
Jag vill också tacka alla som lämnat fina kommentarer! <3
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar