fredag 12 oktober 2012
Fredag
Jag har inte orkat uppdatera på ett par dagar, då både jag och Esmeralda mått väldigt dåligt dom senaste dagarna. Jag har varit så stressad av hennes situation att jag inte orkat sova eller äta ordentligt.
Hon har en plastratt på huvudet för att förhindra att hon slickar där hon blivit sydd. Såret läker otroligt fint vilket jag är tacksam över, då det hade varit jobbigt för henne att behöva hålla på med sårtvättning mitt i allting. Hon är väldigt duktig med tratten, försöker inte ta av den elller gnäller för att hon har den på sig. Hon blir lite irriterad när hon slår tratten i föremål och häromdagen fick jag flytta på min cykel som står inomhus, för hon förstod inte att hon kunde backa och gå runt. Hon tar sig även in i sin klätterställning själv och backar ut så att tratten inte fastnar.
Dom första två dagarna hemma var hon faktiskt väldigt gosig, ville ligga i knä och bli klappad. Däremot vägrade hon att äta. På Torsdag 03:00 så lyckades hon äta kokt kyckling som min mamma gjort i ordning. Men tyvärr klarade inte hennes mage av det då medicinen är för stark, så hon kräktes upp det. Så det blir tvångsmatning med A/D igen. På Söndag kan jag sluta med smärtstillande och då försöka ge henne kokt ris och kyckling.
Just nu är hon väldigt gosig och kurrar i mitt knä, man märker knappt att hon varit på operation för några dagar sedan. Jag har ställt upp lite olika ramper överallt för att hon inte ska hoppa högt och tänja på såret, så det har kommit till nytta att jag köpt lite för många kläsbräder som hon nu kan klättra på.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar