Min pappa och jag har precis kommit tillbaka ifrån veterinären med Esmeralda. Nu har hon fått stygnen borttagna och veterinären tyckte det såg väldigt bra läkt. Däremot titade hon argt på veterinären när hon fick se honom, eftersom hon lärt sig att han inte är rolig att vara hos! Hon var jätterädd när han tog bort stygnen, men jag höll henne under frambenen så han nådde magen. Även om hon skakade av rädsla så varken bet eller fräste hon. (däremot gjorde hon ett jättehopp och gömde sig under en stol när vi tog av taket på transportburen...)
Sedan gick jag in en snabbis på Arken Zoo i Munkfors och köpte mat till henne. Jag hittade också detta supersöta matunderlägg:
Den gamla hon har gick inte ända fram till väggen, så den var dessutom bättre. Hon har en tendens att spilla mat över hela golvet, så den gamla var inte alls bra på att förhindra spillet.
Jag gick också in på Domus och lyckades hitta lite mjölk/gluten/sockerfria saker. Det tog däremot en stund, då dom stod lite överallt i affären.
Jag äter glutenfritt därför att jag läst att det ska vara bra emot symptomen vid autism, så därför undviker jag "vanligt" havregryn för att försäkra mig om att dom inte har spår av vete kvar.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar