Ska boka en tid för Esmeralda på måndag då stygnen ska tas bort, beställa mera mat åt henne och göra lite beställningar åt mig också. Jag beställer mycket gluten/mjölk/socker fritt ifrån Amazon eftersom utbudet där jag bor är väldigt dåligt för sånt. Jag kan få mjölk/glutenfritt här, men nästan allt innehåller socker. Jag kan inte äta socker utan att bli helt fixerad och beroende av det, så jag måste hålla mig borta ifrån det.
Jag har försökt klara mig utan en deodorant ett tag nu, eftersom jag inte vill köpa dom på affären med alluminium. Jag kan direkt säga att det varit en olidlig vecka utan deo. Blä! Som tur är klarar min handtvål ifrån Bentley Organic av jobbet ganska bra.
Jag har haft dåligt ställt den senaste månaden, eftersom mycket gick till Esmeralda + att ett bolag drog hela summan för saker jag köpt tidigare. Det var inte planerat och dom bad om ursäkt, plus att jag fick 100kr rabatt på mitt nästa köp. Var bara stressande då jag sparat 1000kr för att ha till nästa månad, så gå 1000 i back är ju katastrof. Så jag fick köpa det jag verkligen behövde för en månad och jag tyckte att deo kan man väl klara sig utan? Eww, inte i mitt fall i alla fall.
Tidigare har jag använt Urtekrams Crystal Rose deo. Den funkar bra för att ta bort lukt direkt, fast den har inte så långvarigt skydd. Sisådär 6 timmar eller så. Så man får applicera den flera gånger om dagen. Tänkte därför prova ett annat märke och se om dom ger längre skydd, för jag är inte bra på att komma ihåg saker jag behöver göra flera gånger om dagen.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar