måndag 5 november 2012

The Sims 2


Jag fick också en släng av att jag vill spela Sims 2 igen, fastän jag var förbannad på det och svor att aldrig spela det igen. Jag var en av dom personer som inte kunde spela på grund av piratskyddet "Securom" eftersom det programmet installerades utan min tillåtelse och sedan bestämde att låsa hela min dator så fort jag ville spela Sims 2. Dom fattade ju i alla fall vinken och installerade det inte ihop med Sims 3.
Securom funkade så otroligt dåligt, det stoppade inte folk ifrån att fildela och det var många mer personer än jag som fick problem med datorn på grund av det. Men tyvärr är det ju så med alla anti-piratskydd, det enda det hindrar är kunden ifrån att ta glädje av den produkt dom köpt. Och så undrar multimediabolag varför det är så få som faktiskt köper saker nuförtiden...

Jag har den senaste veckan spelat Sims 2 i ungefär 30 minuter, dom andra timmarna har jag gjort i ordning Custom Content. Jag är lite OCD när det gäller mina nedladdningar till Sims. Kläderna ska vara i rätt kategori, ögonen ska vara genetiska, håret ska vara i rätt kategori, grått hår ska vara grått o.s.v
Det tar verkligen timmar att ordna upp all den röran. Men det verkligen irriterar mig när saker och ting inte är där dom ska vara. Speciellt när gamla Sims har färgat hår. Dom ska ha grått hår enligt mig, så jag är tvungen att ordna varenda fil med hår jag laddar ner. Så när det är 8 filer för samma frisyr och jag har över 100 frisyrer, då tar det ett tag...

Egentligen tycker jag bäst om att skapa Sims än att spela spelet. Jag är lika petig där, jag vägrar att klistra in en bild på en kändis och sedan spela Sims så. Jag vill att kändisens utseende ska vara genetiskt, så barnen kommer likna dom. Sims 2 är tyvärr inte det mest vänliga verktyg att jobba med när man skapar Sims, men jag har blivit mycket bättre på det än för några år sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar